zondag 13 april 2014

verbouwen

Drie jaar geleden had ik het geweldige idee om een kookeiland in onze woonkamer te integreren, met daarachter een lange kastenwand waar alle apparatuur en rommel in opgeborgen kon worden. Ik zou tijdens het koken contact kunnen hebben met vrienden of familie en de ruimte zou er honderd procent leuker van worden. Het leek geweldig, werd ook geweldig, maar wel een flinke slag te groot. De verhouding woonkamer-keuken was 40-60. Als zo'n groot element in de kamer staat zie je eigenlijk pas dat je iets te enthousiast bent geweest. Vanaf dag 1 had ik spijt dat ik mijn "goede" idee had doorgedramd. De eettafel paste nog net in de ruimte, een leuk kastje kon ik nergens meer kwijt. En laatst, na drie jaar thuiskomen in een keuken in plaats van woonkamer, was ik het zat. Omdat we best handig zijn, zijn we plannen gaan maken voor een nieuwe keuken. Eentje die in verhouding is met de rest van de woonruimte. Niet te strak en niet te romantisch. Iets daartussenin waar we ons goed bij voelen. Op het blad na gaan we alle materialen hergebruiken. Goed voor het milieu, maar zeker ook voor de portemonnee. Het enige dat weg moet, is het zwart granieten werkblad. Maar he, alweer een goed idee! In de tuin hebben we een loos hoekje voor nog een keuken. Dat is iets voor later dit jaar...  

De overzichtstekening van hoe het moet worden. Het keukeneiland kwam eerst tot aan de linkerkant van de eettafel. Door een muurtje te bouwen krijgen we meer privacy en ruimte.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten